Pages

Saturday 23 March 2013

finalllyyy....

hemmm....

finallyy....ni lah pengakhiran sekolah menengah aku!!!!....
setelah 6 tahun melayari kehidupan di sekolah rendah dan berjaya dalam UPSR(07)......aku telah berjaya melayakkan diri aku untuk terus belajar di sekolah menengah...alhamdulillah......SMKA TAHAP.....
sebuah sekolah yang telah menerima diriku ini seadanya....

seawal kemasukan aku di tingkatan 1....hehe...sebulan lebih menangis....teruknyaa......punya lah tak nak masuk TAHAP....hishhh......kolotnya pemikiran aku mase tu.....tapi lama kelamaan.....aku berjaya menerima keadaan di sekolah tu seadanya......3 tahun aku belajar aku mengahadapi peperiksaan besar sekali lagi.....
PMR(10) aku berjaya mengharunginye......hahha.....i got 7a.....alhamdulillah skali lagi.....

dengan keputusan PMR aku yang boleh tahan tu.....aku dapat la masuk 4ik.....yesss....hahaha.......balaja loklak2....blaja lebih2 kurang....kelas addmath aku ponteng....kelas psi aku tido.....sume kelas laa....yang aku suka hanyalah kelas sejarah...hahha...sebab ape?????sebab cikgu izzat yang ajar...hahha....gedik kan????hahaha....suka cikgu berbanding subjek....sebab tu aku tak pandai sejarah...hahahaha....

tahun 2012....aku perlu mengharungi satu lagi peperiksaan besar......SPM.....huuu....bile dah masuk tingkatan 5...mase nilah aku baru rase menyesal...sebab tak belajar betul2 mase tingkatan 4 dulu..terutama nya addmath la.....aku tak suka add math sebab apa tau???sebab aku tak paham langsung cg zahari ajar ape!!!
stressss!!!!setiap kali exam aku tak pernah lulus......entah apa2....tapi bila aku masuk 5 ibnu sina....aku belajar dengan cg fozi....baru aku paham apa itu add math yang sebenarnya.....satu kepuasan bila kite buat satu soalan...dan kite dapat selesaikannya setelah berhempas pulas...hahha......

exam pk1 aku dapat 41 markah...hahaha...hampir2 gagal.....pk2 makin meningkat...sehinggalah TRIAL....aku dapat A-......alhamdulillah......daripada tak pandai satu habuk...aku dah dapat skor.....
dan tarikh bersejarah....21 MAC 2013....keputusan SPM aku diumumkan......heeeee......

setinggi tinggi penghargaan ku ucapkan kepada cikgu cikgu SMKA TAHAP......yang telah memberikan aku tunjuk ajar smpai aku berjaya...walaupun keputusan aku tak gempak mana...tapi bagi aku itulah tahap aku..itulah usaha aku....huuu......dengan keputusan 7a4b.....inshaAllah aku akan melanjutkan pelajaran aku ke tahap yang lebih tinggi.......aminn.......

yang paling tak disangka sangka....BAHASA ARAB aku yang tak pernah lulusssss....aku dapat A- !!!!!!hahaha.....ribuan terima kasih kepada ustazah rosmariah, ustazah norana,ustaz hairul amizam, ustazah sarizan dan ustaz faisal kamis kerana telah berhempas pulas mengadakan kelas tambahan untuk kami2 semua..........terima kasih........ <3 cikgu semuaaaa.........

itulah coretan aku untuk kali ini......kbye....
assalamualaikummm.......

xoxo~lynamalieena

No comments:

Post a Comment